update FreeBSD 9.3 STABLE - 10.3 STABLE

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Sun Mar 5 23:04:29 CET 2017

Lukáš Ferenec wrote (2017/03/04):
> Dakujem za upozornenie. Vyskusal som to zmenit za releng 10.3 a uz sa mi
> kompilacia rozbehla

Fajn ;o) Jen ještě takový malý dodatek - je dost dobře možné, že v rámci
řady 10 se viditelně nic pokazit nemuselo a problém může nastávat jen při
upgrade z řady 9 na řadu 10, tj. po upgrade na releng 10.3 už může projít
upgrade i na tu stable 10. Přeci jen překlady v rámci jednotlivých řad se
zkouší, ale přechody mezi řadami postupně ustupují do pozadí. Docela to
podporuje i fakt, že se zatím na tyto změny neobjevily (?) žádné reakce.

PS: Zrovna teď jsem pár upgradů z 9/10 na 11 dělal a skutečně to vypadá,
že přímý upgrade z 9 na 11 je neprůchozí a bez mezikroku přes 10 to půjde
opravdu jen těžko. Měnilo se make, měnil se kompilátor, mění se skoro
všechno. Ale hlavně změny v portech mě nepřestávají udivovat (vytáčet?).
No aspoň dobrá zpráva je, žádný stroj nepotřeboval osobní návštěvu. Jen
je potřeba si dávat pozor na zapomenuté /boot/modules a po každém
make installkernel dát i mv /boot/modules /boot/modules.old nebo něco
podobného, pokud je adresář neprázdný - v mém případě VirtualBox a Nvidia.