DHCP client pre SATRO Nitra

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Mar 6 11:28:05 CET 2017

Vladimír Drgoňa wrote:
> Zdravím, chcem sa z FreeBSD servera pripojiť do siete SATRO(Nitra). Do
> bytu mám dotiahnutý 100MBit LAN kábel, statickú IPV4 adresu dostávam cez
> DHCP.
> Opakovane som skúšal základné nastavenie dhcpclienta na oboch kartách,
> ale ani jeden pokus nebol úspešný. Voľakedy bolo potrebné mať nastavenú
> u nich registrovanú MAC adresu, teraz to už byť nemusí.
Tady bude kazda rada draha.

DHCP protokol je dost primitivni variantou dotaz/odpoved protokolu
pricemz jak dotaz tak odpoved obsahuji vice-mene volne atributy s hodnotami.

Protokol sam nekodifikuje jakym algoritmem se ma DHCP server dopracovat
od konkretniho dotazu k odpovedi (tedy na zaklade jakych informaci se
rozhodne pridelit adresu a jakou, pokud vubec nejakou).

Takze vime akorat to, ze dotaz od TP-Linku a od FreeBSD se lisi v necem,
co konkretni server na druhe strane povazuje za klicove, ale nemame moc
sance uhadnout co toje, protoze netusime na zaklade ceho server na druhe
strane kona.

Vime jen, ze "klasicky" algoritmus, tedy "na zaklade MAC" to asi nebude,
kdyz pridelovana adresa je konstatni, ale MAC neni nutne dopredu oznamovat.

Normalnim resenim by bylo zeptat se podpory providera, proc DHCP server
neodpovida (chce to ale overit, ze fakt neodpovida, aby problem nebyl v
tom, ze odpovida, ale FreeBSD z nejakeho duvodu odpoved nezpracuje).

Alternativne se muzes pokusit zachytit DHCP dotaz z odpovedi z TP-Linku,
kde jak rikas, to funguje, a nasledne se pokusit dostat "vzhled" dotazu
z FreeBSD DHCP co nejvic "do podoby" dotazu fungujicimu.