Nepodporovany FreeBSD 9.3 vs. aktualizacia aplikacii

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Feb 22 16:30:37 CET 2017

Lubomir Majersky wrote on 2017/02/22 16:03:
> Dňa 21. 2. 2017 o 18:15 Miroslav Lachman napísal(a):
> ...to mi je jasne, to pouzivam ked sa meni 'minor' verzia... Mal som na
> mysli nieco specificke, nejaku "finesu" ci "kulehu". Nebol som si vsak
> uz isty, ci to mozem aplikovat aj pri zmene 'major' verzie. Tam som vzdy
> pouzival 'freebsd-update'. Takze ak si stiahnem zdrojaky pre 10.3-ku,
> tak verim tomu, ze by mi to malo zbehnut, hardveru verim...
>
> Na tom 9.3-kovom serveri som mal doteraz nastavene:
> 'svn co svn://svn.freebsd.org/base/releng/9.3 /usr/src'
> ...staci to teda zmenit '.../releng/10.3 /usr/src' a pustit sa teda do
> [...]

Pro update patch levelu, pro upgrade minoritni verzi i pro upgrade
majoritni verze se pouziva stejny postup. Takze staci updatovat zdrojaky
na releng 10.3

> ...toto je dobry tip, to si musim este raz hlbkovo prejst, premysliet...
> ale ked vsak uz budem mat novy userland, tak by to v principe malo ist
> aj so starym a aj s novym kernelom (teda aspon sa sa pripojit cez
> SSH-cko). Je tak?, zvlast ked sa niekto z Vas uz zmienil ze prechod z
> 9.3-ky na 10.3-ku je "v pohode".

Pokud bys chtel pouzit ten nextboot, tak by sis musel novy kernel nechat
nainstalovat do jineho adresare, nez je /boot/kernel (kde ti prepise ten
stary kernel). Na to myslim slouzi KODIR

make installkernel KERNCONF=MUJ_KERNEL KODIR=/boot/kernel.MUJ_KERNEL

...ale radeji se podivej do dokumentace.

Novy kernel by "mel" nabehnout s novym userlandem i se starym userlandem.
Problem by ale mohl nastat v okamziku, kdy by se nepodaril nextboot s
novym kernelem (treba proto, ze bys v KERNCONFu umazal nejake zarizeni,
ktere je potrebne pro boot stroje) a pak by se system pri dalsim rebootu
pokusil nabootovat s puvodnim kernelem, ale ty uz bys mel nainstalovany
novy userland.

Sam jsem se do takove situace nikdy nedostal, ale teoreticky se to stat
muze. :)

Mirek