Nepodporovany FreeBSD 9.3 vs. aktualizacia aplikacii

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Wed Feb 22 16:03:13 CET 2017

Dňa 21. 2. 2017 o 18:15 Miroslav Lachman napísal(a):
> #  1.  `cd /usr/src'
> #  2.  `make buildworld'
> #  3.  `make buildkernel KERNCONF=YOUR_KERNEL_HERE'     (default is
> [...]
> [...]
> #  9.  `make delete-old'
> # 10.  `reboot'
> # 11.  `make delete-old-libs'
...to mi je jasne, to pouzivam ked sa meni 'minor' verzia... Mal som na
mysli nieco specificke, nejaku "finesu" ci "kulehu". Nebol som si vsak
uz isty, ci to mozem aplikovat aj pri zmene 'major' verzie. Tam som vzdy
pouzival 'freebsd-update'. Takze ak si stiahnem zdrojaky pre 10.3-ku,
tak verim tomu, ze by mi to malo zbehnut, hardveru verim...

Na tom 9.3-kovom serveri som mal doteraz nastavene:
'svn co svn://svn.freebsd.org/base/releng/9.3 /usr/src'
...staci to teda zmenit '.../releng/10.3 /usr/src' a pustit sa teda do
upgrade

> Pokud by ses bal treba toho, ze to s novym kernelem nenabehne, muzes
> pouzit nextboot, kteremu reknes, ktery adresar s kernelem se ma pouzit
> pro pristi boot - pouzije se jen jednou. Pokud by boot selhal, staci,
> aby nekdo ten stroj rebootoval a melo by to nabehnout se starym kernelem
> - to si samozrejme muzes dovolit tehdy, kdyz mas jeste stary userland,
> nebo kdyz je novy kernel schopny behat se starym userlandem (coz
> vetsinou je, ale treba u ZFS tohle neplati)
>
> nextboot -k kernel.MUJ_KERNEL
...toto je dobry tip, to si musim este raz hlbkovo prejst, premysliet...
ale ked vsak uz budem mat novy userland, tak by to v principe malo ist
aj so starym a aj s novym kernelom (teda aspon sa sa pripojit cez
SSH-cko). Je tak?, zvlast ked sa niekto z Vas uz zmienil ze prechod z
9.3-ky na 10.3-ku je "v pohode".

Lubo M.