SSD nebo HDD na system

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Nov 10 13:09:02 CET 2016

Cejka Rudolf wrote on 2016/11/10 12:50:

> TBW = DWPD * Warranty * 365 * Capacity/1,024
> DWPD = TBW * 1024/(Capacity * Warranty * 365)

Spocitat si to umim a kdyby to jeden vyrobce udaval tak a druhy onak,
tak to chapu, ale ze to jeden vyrobce v ramci sve vlastni modelove rady
udava pokazde jinak, takze se to neda opticky srovnat side-by-side, to
me stve. Navic to u nekterych disku Intel neuvadi vubec, nebo aspon ne v
tom prehledu.

> A pozor, někteří výrobci třeba jako Samsung mají TBW/DWPD přímo
> součástí záruky, kde při překročení záruka končí.

Ale zrovna u toho Samsungu disk vydrzi podstatne dele, nez je zaruka
(alespon podle nejakeho testu, co jsem videl na netu)

> Ale otázka je jinde a s TBW nebo DWPD přímo nesouvisí a já se také
> přidávám: Kde prosím zjišťujete, které disky záložní kapacitor
> mají a které nemají? V datasheetech vidím jen ty TBW nebo DWPD.

Jedine z datasheetu. I kdyz vlastne ta informace asi nikdy nebyla primo
v PDF, ale nekde v textu na webu, nebo v nejakem review. Obvykle to
nekde vyrobce pise, ale jak tady porad dokola opakuju, maji v tom
vyrobci desny bordel a cim vic modelovych rad vyrobce dela, tim hur se k
tomu jakakoliv informace hleda.

Prijde mi, ze dneska vsichni delaji weby (informace na webu) zamerne
skryte i pred vyhledavaci - tedy pravy opak SEO ;) Co nejlepe schovat
dulezite informace, jako treba ty o kondenzatorech.

Mirek