SSD nebo HDD na system

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Nov 10 19:30:18 CET 2016

Cejka Rudolf wrote:
> lze na disk zapsat celkově po dobu životnosti (tj. po dobu záruky)
> a druzí to přepočítávají na dny, ale jinak je to vcelku jednoduché
> (http://thessdguy.com/comparing-dwpd-to-tbw/):

To je sice uzitecny material, ale ani TBW ani DPWD neni nejakym
standardem definovana jednotka. Neni uvedeni od jakeho vyrobce ten
clanek prevzal definici, ale uz z diskuse pod nim je videt, ze to neni
tak jednoduchy ...

Takze za jistejsi bych mel, kdyby vzdy konkretni vyrobce, ktery ji
pouziva, vysvetlil co presne ten udaj znamena.

Vcetne takovych terminu jako je "po dobu zivotnosti". Ani odkaz
"zivotnost=zaruka" jeste jasnou informaci nedava - tentyz model obcas
miva pro ruzne trhy ruznou delku zaruky ...

> Ale otázka je jinde a s TBW nebo DWPD přímo nesouvisí a já se také
> přidávám: Kde prosím zjišťujete, které disky záložní kapacitor
> mají a které nemají? V datasheetech vidím jen ty TBW nebo DWPD.

Musim rict, ze ja tenhle problem nemam. Ja pocitam kondenzator za
existujici jedine v pripade, ze disk jeho funkcnost sleduje a pripadnou
nefunkcnost (kondenzatory maji vzdy jen omezneou zivotnost) hlasi. DIsk,
ktery tohle nedela ja povazuju za disk bez kondenzatoru.

A pri tomhle nastaveni podminek mi staci podivat se, jestli je informace
o stavu kondenzatoru soucasti S.M.A.R.T dat.