SSD nebo HDD na system

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Thu Nov 10 12:50:52 CET 2016

Miroslav Lachman wrote (2016/11/10):
> Problem je ty ruzne SSD od Intelu srovnavat, protoze u nich pouziva
> ruzne zpusoby vyjadreni hodnot.
> Nekde je Endurance Rating jako celkovy objem dat:
> S3520 ~ 599 TBW
> S3510 ~ 140 TBW
> S3500 ~ 140 TBW
> S3710 ~ 3.6 PB
>
> a jinde jako pocet prepisu denne
> S3700 ~ 10 DWPD

Zdravím, tak už se taky musím přidat :o) Ano, TBW nebo DWPD jsou
hned po kapacitě dnes ty nejdůležitější parametry pro výběr SSD.
A není v tom ani tak velké zmatení, jen jedni udávají, kolik TB
lze na disk zapsat celkově po dobu životnosti (tj. po dobu záruky)
a druzí to přepočítávají na dny, ale jinak je to vcelku jednoduché
(http://thessdguy.com/comparing-dwpd-to-tbw/):

TBW = DWPD * Warranty * 365 * Capacity/1,024
DWPD = TBW * 1024/(Capacity * Warranty * 365)

A pozor, někteří výrobci třeba jako Samsung mají TBW/DWPD přímo
součástí záruky, kde při překročení záruka končí.

Ale otázka je jinde a s TBW nebo DWPD přímo nesouvisí a já se také
přidávám: Kde prosím zjišťujete, které disky záložní kapacitor
mají a které nemají? V datasheetech vidím jen ty TBW nebo DWPD.

Děkuji moc ;o)

PS: Opravdová sranda nastává u SSHD, kde mám vážné podezření, že ke
sledovanému parametru TBW/DWPD přibývá další parametr TBR/DRPD, neboli
kolik dat je povoleno z disku po dobu jeho životnosti přečíst...