SSD pro bsd

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Jun 1 13:59:53 CEST 2016

Marián Černý wrote on 06/01/2016 11:37:

> Mozno tym myslel mirror vseobecne. SSD disky v mirroru budu rovnako zatazovane a mozno sa opotrebuju naraz.
>
> Mam taku osobnu skusenost, dva SSD disky (Crucial m4) v ZFS mirrore. Smartd zacal hlasit, ze jeden z diskov umiera:
>
> Device: /dev/ada2, FAILED SMART self-check. BACK UP DATA NOW!
> Device: /dev/ada2, Failed SMART usage Attribute: 173 Wear_Leveling_Count.

> [...]

Ano, tomu bych rozumel. Proste zestarnou oba dva stejne rychle, jako by
zestarnul jen jeden - takze je potreba hlidat SMART a pri prvnim naznaku
opotrebovani alespon jeden vymenit.

I pro rotacni HDD se nekde doporucuje pouzivat do RAIDu ruzne vyrobce /
modely / verze firmware / vyrobni serie. I kdyz se zase v jinych
informacich uvadi, ze je pro vykon nejlepsi, kdyz jsou disky stejne. Pro
vykon ano, ale kdyz bude mit nejaky model / serie / verze FW konkretni
problem, projevi se na vsech najednou, nebo ve velmi tesnem casovem
rozpeti. Ale tak uz to holt chodi. Porad mi prijde lepsi mit dva stejne
disky v mirroru, nez se spolehat na jeden, ktery pak nelze bez vypadku
vymenit.
To je pro me ta hlavni vyhoda mirroru - ze za provozu vymenim disk za
jiny a vsechno bezi dal.

Mirek