SSD pro bsd

Marián Černý majo-users-l at cerny.sk
Wed Jun 1 11:37:09 CEST 2016

> Co je s nim za problem? Nemam pocit, ze by zrovna gmirror udelal s tim SSD neco jineho, nez jakykoliv jiny mirror, nebo zapisy primo na disk. Samsung 840 Pro mi v gmirroru bezi pro MySQL databazovy server uz vic jak dva roky.

Mozno tym myslel mirror vseobecne. SSD disky v mirroru budu rovnako zatazovane a mozno sa opotrebuju naraz.

Mam taku osobnu skusenost, dva SSD disky (Crucial m4) v ZFS mirrore. Smartd zacal hlasit, ze jeden z diskov umiera:

Device: /dev/ada2, FAILED SMART self-check. BACK UP DATA NOW!
Device: /dev/ada2, Failed SMART usage Attribute: 173 Wear_Leveling_Count.

Tak som ten disk vymenil za Samsung 850 Pro, ale pocas resilveringu sa ukazalo, ze aj ten druhy disk z mirroru uz nie je v najlepsom stave (mozno este horsom). Citanie sa tak spomalilo, ze resilvering 128 GB trval niekolko hodin a nezvladol precitat asi 50 sektorov. Nastastie ZFS vypisalo, ktorych suborov sa to tykalo a nebolo tam nic dolezite (vecsinou stare dlho nemodifikovane subory).

Poucenie pre mna do buducna je najprv pripojit treti disk do mirroru a az potom odpajat vadny.

A tiez teraz pouzivam v mirrore rozne SSD disky (asi rok stary Samsung SSD 840 Pro a novy Samsung SSD 850 Pro). Ale ten napad pouzit rozne SSD disky som dostal este pred tym incidentom.

Marian