zvetseni gmirroru a optimalizace newfs

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Apr 15 11:52:49 CEST 2016

Vilem Kebrt wrote on 04/15/2016 10:43:

> Tady bych se mozna malinko zastavil Dane. Pokud je napsano (a doufam ze
> to ctu zpetne dobre) ze tam budou multimedialni soubory,
> tak zmensenim poctu inode snizis moznost vetsiho poctu "vetveni
> struktur" pokud si dobre pamatuji strukturu FS.
> Imho muze dojit k tomu ze se zaplni inode kdyz tam nekdo nasype cca 1TB
> ale v obrovskem poctu malinkatych souboru delenych do diru.
> Uz se mi neco podobneho jednou na serveru s hostingem stalo (nakonec to
> skoncilo pripojenim 10T zfs externiho uloziste :) ), takze z tehle veci
> mam docela "vitr" :-)

Jak jsem posilal v tom prvnim e-mailu, tak ted je tam na 2TB disku
zabrano jen 8% inodu, takze pokud pocet volnych zmensim na polovinu,
nebo klidne i na ctvrtinu, porad mam hodne velkou rezervu. Ted jsou tam
data za nejakych 6 - 8 let provozu:

# df -hi /dev/mirror/gm0s2f
Filesystem            Size    Used   Avail Capacity iused ifree %iused
Mounted on
/dev/mirror/gm0s2f    1.7T    1.6T     98G    94%    9.6M  109M    8% /vol1

Zkusim si pohrat s tema 64/8 blokama a testovnaim fsck.

Zkusim teda udelat i ten gmirror nad dvema diskama.(ada2 a ada3)
Co si vybavuju z mailinglistu pred par lety, tak se tam proste psalo, ze
se to pouzivat nema a maji se mirrorovat jednotlive oddily. Coz mi je ve
vysledku jedno :)

Zatim diky vsem zucastnenym, jeste sem pak hodim nejake vysledky testu.

Mirek