zvetseni gmirroru a optimalizace newfs

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Apr 15 12:27:48 CEST 2016

Vilem Kebrt wrote:
> Ahoj vsem,
> Imho nema cenu resit mensi velikost bloku na jinem nez ssd disku, na
> "normalu" to stejne resi buffer/firmware disku :)

To sice je pravda, ale to neznamena, ze to reseni je "zadarmo".

Kdyz jdes s velikosti fragmentu pod velikost fyzickeho sektoru, tak se
proste zacnou objevovat pozadavky na zapis, ktere firmware vyresi, ale
nemuze je vyresit jinak nez, ze prislusny sektor nejprve prece - a
teprve pak zmodifikovany zapise.

Coz je "o cteni delsi" nez kdyby jen zapsal.

A dokonce jsem se v praxi setkal se situaci, kdy z tehle okolnosti
nefungovala vnitrni relokace poskozenejch sektoru. Protoze firmware
nedokazal fyzicky sektor precist (ale pozadavek na zapis se tykal jen
logickeho sektoru v ramci nej) tak zapis proste odmitl.

K relokaci doslo az pote, co jsem naridil zapis prislsne sekvence
logickych sektoru, tak, abych pokryl fyzicky sektor beze zbytku.

Byl bych radsi, kdyby ten preklad sel vypnout.

> Tady bych se mozna malinko zastavil Dane. Pokud je napsano (a doufam ze
> to ctu zpetne dobre) ze tam budou multimedialni soubory,
> tak zmensenim poctu inode snizis moznost vetsiho poctu "vetveni
> struktur" pokud si dobre pamatuji strukturu FS.

Nejsem si jisty, nakolik kazdy vidime totez. Pro jeden soubor potrebujes
jeden inode - bez ohledu na to, kolik ma jmen v ruznych stromech adresare.

Ano, jeden inode potrebuje i kazdy adresar - takze pokud mas neobvykle
mnozstvi adresaru, je treba to zohlednit.

Rozhodne jsem ale nerikal "zmensit na nulu" ;-)

Vzdycky musis vychazet z prumerne velikosti souboru a pripocist
predpokladany pocet adresaru.

A nakonec odhad N-nasobit, abys mel rezervu.

I tak se typicky dostanes hluboko pod cislo, ktere ti to naformatuje
defaultne.