zvetseni gmirroru a optimalizace newfs

Vilem Kebrt vilem.kebrt at gmail.com
Fri Apr 15 10:43:37 CEST 2016

Ahoj vsem,
> Disky maji 4k sektory
Imho nema cenu resit mensi velikost bloku na jinem nez ssd disku, na
"normalu" to stejne resi buffer/firmware disku :)

> Zmensit pocet inode. Option -i. Defaultni hodnota vychazi z pomerne
> hodne male hodnoty prumerne velikoti souboru a vede k vysokemu poctu
> inode.
Tady bych se mozna malinko zastavil Dane. Pokud je napsano (a doufam ze
to ctu zpetne dobre) ze tam budou multimedialni soubory,
tak zmensenim poctu inode snizis moznost vetsiho poctu "vetveni
struktur" pokud si dobre pamatuji strukturu FS.
Imho muze dojit k tomu ze se zaplni inode kdyz tam nekdo nasype cca 1TB
ale v obrovskem poctu malinkatych souboru delenych do diru.
Uz se mi neco podobneho jednou na serveru s hostingem stalo (nakonec to
skoncilo pripojenim 10T zfs externiho uloziste :) ), takze z tehle veci
mam docela "vitr" :-)

> Tohle nemusime resit jako teoretickou ulohu. i kdyz nemas 4TB disk na
> pokusy - staci pokud volnych mas cca 1.5GB. Zkus:
>
> dd if=/dev/zero of=fs.dat bs=1k oseek=4G count=1
> mdconfig -f fs.dat -u 9
> gpart create -s BSD md9
>
> Pak uz jen newfs s parametry dle libosti a hned pote muzes zkusit
> 'time fsck_ufs /dev/md9'.

Velmi pekne, takle jednoduse to testovat by me nenapadlo.Na rychlost
fsck to bude mit urcite veliky vliv, snizis tim pocet kontrolovanych
bloku jak vis, nicmene viz ma poznamka vyse.
Vilem
--
S pozdravem Vilem Kebrt
email: vilem.kebrt na gmail.com