zvetseni gmirroru a optimalizace newfs

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Apr 14 12:33:10 CEST 2016

Dan Lukes wrote on 04/14/2016 11:54:

> To si nemyslim. Mam dojem, ze problem je jen s bootovanim.

Ja si myslim, ze ono by to z toho mozna i nabootovalo, ale ze se spis
porad jeste hadaji ty posledni sektory, kam si gmirror chce ulozit svoje
metadata a gpt zalozni kopii tabulky z prvniho sektoru. Nebo se pletu a
tohle uz je opraveny?

> FreeBSD z gmirroru bootovat proste neumi, a to, ze lze v nekterych
> situacich dosahnout toho, ze si nevsimne, ze se jedna o gmirror neni
> obecne pouzitely "podvod".

No porad je tenhle podvod spolehlivejsi, nez bootovani z USB flashdisku
(coz je asi tak jedina moznost, kterou bych na tomhle HW mohl pouzit),
protoze ty flashdisky odchazeji celkem rychle, i kdyz se z nich jenom
cte. Proste nejsou odolne pro 24/7 provoz. Nebo aspon takova je moje
dosavadni zkusenost.

> Jako logicky i fyzicky ? Nebo jen fyzicky, lec logicky prekladane na
> 512B ? Ne, ze by to bylo az tak podstatny, jen jsem zvedavej, disky s
> "priznanymi 4kB sektory" nejsou zas az tak bezny.

Seagate Enterprise NAS ST4000VN0001:
Bytes per sector (4K physical emulated at 512-byte sectors)

> Teoreticky - cim vetsi bloky tim mene jich je, tim mensi pametove
> struktury jsou treba a je mene nutnych indirekci pri pristupu k blokum
> velkych souboru. Takze jeste muzes jit na 64kB blok 8kB fragment (misto
> soucasnych 32/4).
>
> Ale to az tak kriticky nevidim.

Tak to asi necham na tech defaultnich 32/4, jestli myslis, ze 64/8
nebude mit nijak zasadni vliv ani na to fsck.

Da se jeste neco udelat pro rychlejsi fsck? Nevim, co presne fsck dela,
kdyz projizdi filesystem a hleda chyby, takze netusim, jak se na tom
projevi treba celkovy pocet inodu (volnych / obsazenych), pocet bloku,
velikost bloku a fragmentu.
Trosku se obavam, aby pak fsck nad 4TB dat nebezelo pul dne.

Kazdopadne diky za info.

Mirek