Upgrade OS + porty

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Apr 11 19:37:01 CEST 2016

Peter Rosa wrote on 04/11/2016 18:05:

> Aj tak ma ale matie, ze mam nainstalovany port php55, ten sa chce
> aktualizovat na verziu 5.5.34 a niektore jeho extensions sa chcu binarne
> upgradovat na php56... Pritom php55 a php56 su v konflikte, takze by to
> takto zvlastne nemal dokazat prelozit ani clovek, ktory prekladal
> binarny update.
> Toto sa mi stalo, ked som spustil pkg upgrade.

K tomu dojde napriklad v pripade, ze jsi drive mel v make.conf
nastavenou defaultni verzi na php55, nainstaloval jsi nejake extensions,
nainstaloval jsi nejaky SW, ktery vyzaduje nektere tebou nainstalovane
PHP extensions jako svou zavislost, nebo si doinstaluje dalsi PHP
extensions. Ty pak v make.conf zrusis defaultni verzi php55 a pouzije se
ta globalni php56, nebo jak jsi to ted udelal, prejdes na binarni pkg
instalaci z oficialniho repozitare, kde je defaultni php56. Takze tobe
se zaktualizuji ty extensions php55 na posledni verzi (5.5.34) a pak se
prikroci k aktualizaci toho portu, ktery ma jako zavislost nejake php
extensions, jenze ten port je z oficialniho repozitare se zavislosti na
PHP 5.6.x extensions a tam zacne ten konflikt.

Ono je totiz zcela legalni zkompilovat z jednoho ports tree vice verzi
PHP a jeho extensions a pak si jednu z tech verzi nainstalovat. Ale
pouze ta, co je v DEFAULT_VERSIONS, se pouzije pro zavislosti ostatnich
portu.

Moznosti mas dve - prejit na vlastni repozitar, kde si vse prelozis pro
php55, nebo pouzivat oficialni repo a upgradovat z php55 na php56.

Mirek