Upgrade OS + porty

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Apr 11 18:35:31 CEST 2016

On 04/11/16 18:05, Peter Rosa wrote:
> Lenze nas skvely  handbook popisuje binarny upgrade ako svaty gral

Tim taky je - pro typickeho uzivatele s "ciste defaultnimi potrebami".

Nemusi nicemu rozumet, delat zadny rozhodnuti, napise jedne prikaz,
prijde Seto a udela to. Prestoze takhle zamerena skupina lidi skonci
spis u jineho OS, ma pragmaticky duvod se o tuhle skupinu uchazet.

> Aj tak ma ale matie, ze mam nainstalovany port php55, ten sa chce
> aktualizovat na verziu 5.5.34 a niektore jeho extensions sa chcu binarne
> upgradovat na php56...

Soucasny pkg je tak trochu taskar. Taky nikdy nevim co si na me zrovna
vymysli. Je potreba velice bedlive koukat na to, jake zmeny 'pkg
upgrade' navrhuje.

Takhle uz mi pri upgrade cehosi beze stopy zmizel nainstalovany bind99,
na jinem stroji mi zas pri instalaci editoru nutil instalaci zbytecneho
compat9x a kdyz jsem compat9x ze zdrojoveho repository uplne odstranil,
zacal mi nutit "navic" jiny port.

Ale abych jen nepomlouval 'pkg' - nez upgradujes, /usr/ports/UPDATING si
ctes ? Nedodrzenim pokynu tam napsanych zanika zaruka ...

> Toto sa mi stalo, ked som spustil pkg upgrade. Ten som prerusil
> (Ctrl+C), ked to zacalo vypisovat, ze ide instalovat php56. Teraz mam
> server v stave, ze portmaster si mysli, ze je vsetko aktualne,
> /usr/local/etc/periodic/weekly/400.status-pkg vypisuje dlhy zoznam
> portov, ktore by sa mali aktualizovat. Ako z toho von? Zase vsetko
> odinstalovat a nainstalovat zo zdrojakov? Alebo je aj rychlejsia cesta,
> prosim?

No, musim rict, ze nekolikrat jsem skutecne musel sahnout az k tomuhle
reseni. Poznamenat si "zakladni" porty (tedy ne ty, co jsou tam jako
zavislosti), vsechno odinstalovat, smazat mu tu databazi co z ni pak
vyvozuje ty nesmysly, a nainstalovat poznamenane znovu.

Zda "ze zdrojaku" nebo "binarne" je slozitejsi otazka ..

Jestli mas vlastni repository, kompatibilni s kernelem a worldem, muzes
klidne binarne - ze svyho repository. Jestli mas vice-mene defaultni
kernel, a vyhovuji ti defaultni verze portu, muzes upgradovat i z
verejnych binaru ...

Instalovat to lokalnim prekladem ze zdrojaku je striktne vzato
nejbezpecnejsi, ale bude to trvat dlouho, tedy, vypadek bude pomerne
dlouhy ...