Upgrade OS + porty

Peter Rosa prosa at pro.sk
Mon Apr 11 18:05:50 CEST 2016

Zdravim vsetkych,

> Tak to pozor ;-)
> Jestli ma byt neco povazovano za moje doporuceni, tak prejit u obojiho
> na preklad ze zdrojaku.
jasne, jasne - ja som si to vzdy (od 4.4) prekladal zo zdrojakov, ale vo
verzii 10.x je to uz "desnej vopruz". Na slusnom HW to, co v starych
dobrych verziach OS trvalo cca 1,5 hodiny, dnes trva 4,5 hodiny. Aj
preto som vzdy osekaval zbytocne/nepouzivane casti OS. Lenze nas skvely
handbook popisuje binarny upgrade ako svaty gral (a aj tu sa parkrat
pisalo o uspesnom pouzivani GENERIC a binarnych update OS), tak som si
povedal, ze to skusim. Nuz, zrejme neskusim :-)

> Existuji asi miliony spokojenych uzivatelu a presto si dovolim
> prohlasit - "nepouzivat"
jasne - myslel som si, ze to bude takto. Parkrat ste sem pisali o Vasich
problemoch s binarnym update, vsetko som cital. Len som nejako dufal, ze
ked to uz v OS mame, tak sa to aj da pouzit (je to parada na cistom OS
spustit par prikazov pkg install xxxx a mat za par minut hotovu
instalaciu serveru - bola by parada moct spustit par prikazov pkg
upgrade xxxx a mat vsetko aktualizovane :-) ), a ze niekto sikovnejsi
ako ja prisiel na to, ako tieto nove "ficury" uspesne pouzit.

Aj tak ma ale matie, ze mam nainstalovany port php55, ten sa chce
aktualizovat na verziu 5.5.34 a niektore jeho extensions sa chcu binarne
upgradovat na php56... Pritom php55 a php56 su v konflikte, takze by to
takto zvlastne nemal dokazat prelozit ani clovek, ktory prekladal
binarny update.
Toto sa mi stalo, ked som spustil pkg upgrade. Ten som prerusil
(Ctrl+C), ked to zacalo vypisovat, ze ide instalovat php56. Teraz mam
server v stave, ze portmaster si mysli, ze je vsetko aktualne,
/usr/local/etc/periodic/weekly/400.status-pkg vypisuje dlhy zoznam
portov, ktore by sa mali aktualizovat. Ako z toho von? Zase vsetko
odinstalovat a nainstalovat zo zdrojakov? Alebo je aj rychlejsia cesta,
prosim?

Dakujem za Vas cas a nazory. Prajem prijemny den,

--

Peter Rosa