Upgrade OS + porty

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Apr 11 16:45:29 CEST 2016

Peter Rosa wrote on 04/11/2016 16:00:

> 1. prosim, moze ma niekto nasmerovat na zrozumitelny navod, ako pouzivat
> freebsd-update?

Existuji asi miliony spokojenych uzivatelu a presto si dovolim prohlasit
- "nepouzivat" :)
Me to prineslo vic starosti, nez uzitku. Je to dobre v pripade, ze mas
jeden / dva stroje a vystacis si s defaultni instalaci bez upraveneho
kernelu / worldu. V takove situaci nema smysl mit nekde vlastni
buildserver atd.

> 2. ake problemy mam ocakavat pri prechode z vlastneho kernelu/worldu na
> binarnu distribuciu?

Problemy? No kdyz ted pouzivas svuj osekany kernel a hromadu WITHOUT_ v
src.conf, tak to je proste nekompatibilni - freebsd-update by ti bud
selhal, nebo nainstaloval "chybejici" casti systemu.
Pro me pak byl problem v tom, co jsem tu uz nekolikrat zminoval -
nepredvidatelne chovani freebsd-update. Vsechny servery jsem mel s
GENERIC kernelem, vsechny v defaultni instalaci a presto se pro nekolika
iteracich update / upgrade pomoci freebsd-update jejich stav vyrazne
lisil a asi ve dvou pripadech doslo na to, ze byl system po update
nefunkcni (nebootovatelny)

> 3. ako donutim binarny upgrade portov (pkg upgrade), aby pouzil premennu
> DEFAULT_VERSIONS z /etc/make.conf ? Mam zadane tri verzie
> (DEFAULT_VERSIONS+=apache=2.2 mysql=5.6 php=5.5), ktore by som chcel
> udrzat, pkg upgrade vsak pri php chce aktualizovat cca 2/3 php5.5 a 1/3
> php5.6, apache chce rovno instalovat apache2.4... Toto asi vzniklo tym,
> ze vacsia cast aplikacii je instalovana cez pkg install, mensia cast
> klasickou instalaciou portov. Prosim, ako to mam vycistit, aby som v
> buducnosti mohol pouzivat uz len binarny update?

Jak uz napsal Dan, tohle zkratka nejde.
Muzes si sice u pkg install rict, ze chces nainstalovat php55 misto
php56, ale jakmile tam budes mit nejaky port se zavislosti na php56,
dojde ke konfliktu a dal s tim nehnes.

> 4. po prechode na binarny update uz zrejme nemusim udrzovat stromy
> /usr/src a /usr/ports, rovnako mozem zrusit portmaster. Je to tak, prosim?

Jak uz napsal Dan, priklanel bych se taky k te vlastni kompilaci. Jestli
mas jeden stroj, tak muzes porty i system kompilovat na nem. Jestli toho
mas vic, tak system i porty bude kompilovat na nejakem buildserveru. Me
se pro porty zamlouva poudriere, Danovi se nelibi a ma na to vlastni
zpusob. Ale to uz jsou jen detaily v tom, co komu chutna.
Dulezite je to, abys ty porty delal na takovem systemu, ktery odpovida
nastavenim tem cilovym (aby nedoslo k tomu problemu s NIS a Sambou a
radou dalsich problemu u dalsich portu)

Mirek