Powerd pri freebsd pod vmware esxi

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Apr 7 02:52:54 CEST 2016

Jozef Drahovsky wrote:

> 3, Supervisor virtualneho sveta si vsimne, ze dany virtualny stroj
> znizil poziadavku na frekcenciu procesora a akceptuje ju a o to menej
> casu procesora mu prideluje.

Aha, takze preci jen to neni az tak obecna otazka. Jenze pro otazku po
algoritmu, kterym konkretni VMWare prideluje realny procesor jednotlivym
virtualnim strojum tohle asi neni to nejvhodnejsi forum.

To co popisujes by slo, a nemuzu zarucit, ze by takovou informaci VMWare
nevyuzilo, ale nezda se mi to - existuje vyrazne jednodussi signal,
ktery muze scheduler virtualizatoru pouzit.

Moderni system, ktery nema zrovna pro procesor zadne rozumne vyuziti,
nepali takty zbuhdarma, ale pouzije 'hlt'. To je velmi jasny signal "ted
zrovna nepotrebuju pridelit takty procesoru".

Virtualniu scheduleru tedy staci reagovat na tohle - a ja predpokladam
predpokladam, ze tohle dela urcite. Pak uz ale ve sledovani "frekvence
virtualniho procesoru" nevidim az takovy uzitek - a pokud se nepletu,
pak je na miste cekat, ze VM "nedela zbytecnou praci" - a nesleduje to.

Ale na to jak se chova scheduler VMWare ti s vetsi jistotou opravdu
odpovi spis v nejakem foru o VMWare. Letmym proletnutim
> https://www.vmware.com/files/pdf/techpaper/VMware-vSphere-CPU-Sched-Perf.pdf
si ale nemyslim, ze scheduler je ochoten/schopen informaci o virtualnim
taktu pouzivat.