Powerd pri freebsd pod vmware esxi

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Thu Apr 7 00:47:21 CEST 2016

Dňa 06.04.2016 o 22:32 Dan Lukes napísal(a):

> To je asi obecna otazka tykajici se virtualizace, nikoliv jen VMWare.
>
> Po zvazeni co by ten daemon ridil nevidim smysl aby tohle bezelo na
> virtualni masine. Tohle ma smysl na hostujicim systemu ...

To je prave ta otazka. Ten daemon okrem ineho riadi frekvenciu procesora
co je priamo jeho spotreba, teda ak ma tuto funkcionalitu na dosah.

Ak ide o virtualnu masinu tak su len tri scenare:
1, Neriadi nic, lebo sa na ovladanie frekvencie porcesora nedostane
2, Riadi frekvenciu procesora a meni vykon celeho HW, ale toto by nemalo
nastat lebo virtualny svet by mal byt oddeleny
3, Supervisor virtualneho sveta si vsimne, ze dany virtualny stroj
znizil poziadavku na frekcenciu procesora a akceptuje ju a o to menej
casu procesora mu prideluje.
lenze to by znamenalo, ze poziadavku na zmenu frekvencie procesora
odchytava vmtoolsd

Jozef