Powerd pri freebsd pod vmware esxi

David Pasek david.pasek at gmail.com
Thu Apr 7 18:07:24 CEST 2016

Ahoj.

> 3, Supervisor virtualneho sveta si vsimne, ze dany virtualny stroj
>>

> To co popisujes by slo, a nemuzu zarucit, ze by takovou informaci VMWare
> nevyuzilo, ale nezda se mi to - existuje vyrazne jednodussi signal, ktery
> muze scheduler virtualizatoru pouzit.
>

> Moderni system, ktery nema zrovna pro procesor zadne rozumne vyuziti,
> nepali takty zbuhdarma, ale pouzije 'hlt'. To je velmi jasny signal "ted
> zrovna nepotrebuju pridelit takty procesoru".

Dan ma zase pravdu. Vyuziva se HLT a tim se ESXi VMkernel scheduler dozvi
ze konkretni VM (respektive vCPU) aktualne nepotrebuje fyzicke CPU
cores/threads (pCPU) a prepina ho do tzv. stavu IDLE. VMkernel scheduler
tak muze pCPU pouzit pro jine VM (vCPU). Toto je jeden ze zakladnich
principu serverove virtualizace a konsolidace.

> Virtualniu scheduleru tedy staci reagovat na tohle - a ja predpokladam
> predpokladam, ze tohle dela urcite. Pak uz ale ve sledovani "frekvence
> virtualniho procesoru" nevidim az takovy uzitek - a pokud se nepletu, pak
> je na miste cekat, ze VM "nedela zbytecnou praci" - a nesleduje to.

Presne tak.

> Ale na to jak se chova scheduler VMWare ti s vetsi jistotou opravdu odpovi
> spis v nejakem foru o VMWare. Letmym proletnutim

> si ale nemyslim, ze scheduler je ochoten/schopen informaci o virtualnim
> taktu pouzivat.

PowerManagement (P-states, C-states) se resi mezi hypervisorem (ESXi) a
fyzickym hardwarem (BIOS, CPU chipset), takze virtual to resit nemusi a ani
nemuze, jelikoz VM ani nema BIOS, ktery by umoznoval PowerManagement.

Takze se pripojuji k vetsinovemu nazoru, ze powerd neni potreba a tudiz ani
nedava smysl, aby bezel.

--
David Pasek