Redundance routeru ( OSPF & CARP )

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Sun Feb 28 18:02:23 CET 2016

Dne 28. 2. 2016 v 16:52 Dan Lukes napsal(a):

> OSPF nevede na "stejnou stranu routeru" co CARP. CARP vede do vnitrni
> site, zatimco OSPF na druhou stranu.

Priznam se, ze celkem ostrazite sleduju, co se tady diskutuje. A chvili
jsem taky premyslel o konfiguraci, kdy dovenku by bezelo OSPF a dovnitr
CARP - ale vzhledem k popsanemu "problemu" je asi jedina spravna
varianta mit CARP jak dovnitr, tak ven. Pak si muze OSPF oznamovat kolik
stroju chce, ale provoz pujde vzdy jen proti masteru. Jen je potreba mit
dobre udelanou synchronizaci konfigurace, aby se nestalo, ze na masteru
bude neco jinak, nez na slavech.

A nebo je v tom porad jeste nejaky hacek, ktery mi unika?

Zbyněk Burget
Mlýnská 397
798 26 Nezamyslice

tel: 588 580 000, 739 930 931