Redundance routeru ( OSPF & CARP )

Michal Buchtík buchtajz at borsice.net
Sun Feb 28 18:23:57 CET 2016

Dne 28.2.2016 v 18:02 Zbyněk Burget napsal(a):
> [...]
Na jedne strane OSPF a na druhe carp je opravdu netrivialni problem,
proste tam hrozi asymetricky routing a tezko se to ridi. Asi by to nejak
slo naskriptovat, ale jsou lepsi reseni :) (a bezpecnejsi).
> Priznam se, ze celkem ostrazite sleduju, co se tady diskutuje. A
> chvili jsem taky premyslel o konfiguraci, kdy dovenku by bezelo OSPF a
> dovnitr CARP - ale vzhledem k popsanemu "problemu" je asi jedina
> spravna varianta mit CARP jak dovnitr, tak ven. Pak si muze OSPF
> oznamovat kolik stroju chce, ale provoz pujde vzdy jen proti masteru.
> Jen je potreba mit dobre udelanou synchronizaci konfigurace, aby se
> nestalo, ze na masteru bude neco jinak, nez na slavech.
Tohle me pro router prijde jako idealni varianta. Prakticky to mam
podobe (jen smerem ven je BGP) a smerem dovnitr to mam staticky, protoze
za bsd routerama je L3 switch ktery resi rozsahlou vnitrni sit (ospf).
> A nebo je v tom porad jeste nejaky hacek, ktery mi unika?
Nevim o zadnem (nebo me taky unika :))
Jen u ospf budes muset nastavit odchozi route-map ktera nastavi next-hop
na sdilenou ip.