Redundance routeru

Michal Buchtík buchtajz at borsice.net
Sun Feb 28 12:36:09 CET 2016

Dne 28.2.2016 v 11:52 Michal Bednář napsal(a):

> Ano, přesně jsi specifikoval nevýhodu toho řešení. Spojení navázaná na tuto IP adresu vrátí vždy v paketu se zdrojovou adresou (v tomto případě 192.168.112.2). Pokud chce nějaké spojení otevřít tento router (server s CARP), logicky do src ip adresy vloží svou primární IP adresu s harwarovou mac adresou toho interfacu, né tu CARP. Já jsem zatím naštěstí nenarazil na problém, kde by mi to vadilo.
Ono ani neni zadouci aby vsechno melo src ip sdilenou.
Vybrane sluzby ktere maji byt redundantni se muzou bindnout na IP, nebo
v jejich konfiguraci urcit src ip, nebo pouzit NAT.

Napr. mam na dvou redundantnich routerech rozjete BGP. Smerem k
nadrazenemu routeru navazui spojeni pomoci jejich primarni (nativni) IP
adresy, ale prefixy oznamuji s nexhop na tu sdilenou IP adresu.

Ale obecne me to u odchozich spojeni moc smysl nedava. Pokud nejaka
sluzba navaze komunikaci a v prubehu dojde k prehozeni sdilene IP na
jiny stroj, tak toto spojeni stejne spadne, protoze sluzba na druhem
stroji o tomto spojeni vubec netusi.
Naopak, pokud pouzije svoji nativni IP, tak v pripade prehozeni sdilene
IP muze navazane spojeni dokoncit (pokud jsou k tomu samozrejme
dostacujici podminky).

Michal