Redundance routeru

Josef Hrabec hrabec at naxo.net
Sun Feb 28 12:30:34 CET 2016

Ahoj, dlouho jsem uz do konference nepsal, tak jenom ve zkratce:

- kdyz chci redundanci, vzdy musi byt HW, jinak to nema smysl

- kdyz mam HW redundanci, vzdy mi musi bezet neco "navic", co se plne
nepouziva, s tou spotrebou navic se proste musim smirit

- kdyz chci na tom setrit, je to cele udelane na PC komponentach

- kdyz mam dva shodne routery postavene z PC a chci aby byl jeden master
a druhy slave ho zastoupil v pride vypadku, pouziji heartbeat

- nejjednodussi heartbeat je ping na prislusnou IP

- IP na kteoru provadim heartbeat ping musi byt virtualni, treba na
loopbacku, nikdy ne na fyzicke sitove karte, protoze bezne PC muze
vyhnit i takovym zpusobem, ze je OS dead ale sitova karta sama na ping
stale odpovida

- dalsim dobrym resenim je, kdyz ma slave router nastaveno, aby v
okamziku kdy master router prestane odpovidat a on prevezme jeho funkci,
aby si zaroven take na vsechna potrebna aktivni sitova rozhrani
naklonoval MAC adresy master routeru, predejte se tak pripadnym vypadkum
zapricinenym zmenou MAC mezi master a slave routerem

- vse vyse uvedene lze jednoduse naskriptovat s pouzitim /bin/sh,
idealni pro jiz drive zminovane "vesnicke" routovani, zalohovani
poskytovanych sluzeb

Pepa