Redundance routeru ( OSPF & CARP )

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Feb 28 13:37:07 CET 2016

Michal Bednář wrote:

> Ano, přesně jsi specifikoval nevýhodu toho řešení. Spojení navázaná na tuto IP adresu vrátí vždy v paketu se zdrojovou adresou (v tomto případě 192.168.112.2)

No, ja narazil na UDP servery, ktere neresi zdrojovou adresu v
odpovedich. To znamena, ze klient jim posle request na sdilenou adresu
IPs a UDP responder odpovi z "defaultni" adresy, tedy te hlavni a
nesdilene. A klient ji zahodi, neb z tehle adresy odpoved neceka.

Tohle ale neni to co nas trapi nejvic (konecne jsem se dozvedel vic od
toho, od koho mnou predavane lkani pochazelo).

Hlavni potiz nastala pri konfiguraci OSPF.

Pozadavkem je, aby OSPF sdilenou adresu avizovalo pouze z MASTER
routeru. To na devitce nebyl problem, protoze sdilena adresa byla an
dedikovanem interface, ktery byl na na zaloznim stroji DOWN. A OSPF IP
adresy z DOWN interfacu neanouncuje.

Nyni je ale sdilena adresa aliasem - a interface je UP vzdycky. Takze
OSPF avizuje sdilenou adresu z obou routeru. To by az tak nevadilo,
kdyby se dalo manipulovat s 'cost' na zaklade stavu (MASTER/BACKUP).
Kdybych si to ale chtel do OSPF dopsat, narazim na to, ze uzivatelske
aplikace se o zmene stavu CARP nedozvi.

A to uz docela problm je.