Banana PI / SATA SSD

Jindrich Fucik fulda at seznam.cz
Fri Feb 26 18:46:40 CET 2016

Ahoj vespolek,

když už tu řešíte ty kompilační problémy, tak bych se s dovolením
podělil o jeden poznatek z provozu FreeBSD na jednodeskovém stroji
BananaPI (v mém případě model M1).

Poslední verze už je celkem stabilní a ani jí nepřekvapují nečekané
interrupty. Bohužel jsem narazil (a nejen já) na problém, že pokud je
připojen SATA SSD disk, tak při čtení většího množství dat vypadne kernl
panic: vm_page_insert_after: page already inserted

A to i za předpokladu, že ten disk je jen připojený a není nikam
mountnutý a ani třeba nemá pro BSD použitelné partition.

Problém se docela snadno replikuje, stačí vzít image, zabootovat do něj
a dát přečíst kus dat z SD karty (tar cf /dev/null /usr)

Dole pár příkladů kdy je disk přítomen a kdy není. Zajímavé je, že když
disk není, tak při následném zastavení systému jsem také dostal hezké chyby.

Možná otázka - má cenu tohle někde reportovat?

Jindra

  SATA disk attached, but not used:

  root na a20:~ # uname -a

  FreeBSD a20 11.0-CURRENT FreeBSD 11.0-CURRENT #0 r295683: Wed Feb 17
05:22:46 UTC 2016
root na releng2.nyi.freebsd.org:/usr/obj/arm.armv6/usr/src/sys/A20 arm
  root na a20:~ # tar cf - /usr | wc

  tar: Removing leading '/' from member names
  panic: vm_page_insert_after: page already inserted
  cpuid = 0
  KDB: enter: panic
  [ thread pid 679 tid 100084 ]
  Stopped at $d.7: ldrb r15, [r15, r15, ror r15]!
  db>

  root na a20:~ # tar cf /dev/null /usr

  tar: Removing leading '/' from member names
  panic: vm_page_insert_after: page already inserted
  cpuid = 0
  KDB: enter: panic
  [ thread pid 644 tid 100067 ]
  Stopped at $d.7: ldrb r15, [r15, r15, ror r15]!
  db>

  NO SATA disk attached:

[...]

  5994501 28169833 716206080
  root na a20:~ #
  root na a20:~ # halt

  Feb 17 05:37:21 a20 halt: halted by root

  Feb 17 05:37:21 a20 syslogd: exiting on signal 15

  Waiting (max 60 seconds) for system process `vnlru' to stop...done
  Waiting (max 60 seconds) for system process `bufdaemon' to stop...done
  Waiting (max 60 seconds) for system process `syncer' to stop...
  Syncing disks, vnodes remaining...2 1 0 0 done
  All buffers synced.
  lock order reversal:
  1st 0xc45b3db4 ufs (ufs) @ /usr/src/sys/kern/vfs_mount.c:1222
  2nd 0xc432cc94 syncer (syncer) @ /usr/src/sys/kern/vfs_subr.c:2617
  stack backtrace:
  lock order reversal:
  1st 0xc45b3b74 ufs (ufs) @ /usr/src/sys/kern/vfs_mount.c:1222
  2nd 0xc45b35d4 devfs (devfs) @
/usr/src/sys/fs/msdosfs/msdosfs_vfsops.c:994
  stack backtrace:
  Uptime: 3m12s

  The operating system has halted.
  Please press any key to reboot.