Banana PI / SATA SSD

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Feb 27 01:48:32 CET 2016

On 02/26/16 18:46, Jindrich Fucik wrote:
> Poslední verze už je celkem stabilní a ani jí nepřekvapují nečekané
> interrupty. Bohužel jsem narazil (a nejen já) na problém, že pokud je
> připojen SATA SSD disk, tak při čtení většího množství dat vypadne kernl
> panic: vm_page_insert_after: page already inserted

> Možná otázka - má cenu tohle někde reportovat?

Obavam se, ze v teto podobe minimalni. Musel bys mit kernel prelozeny s
debugovacima informacema (coz ale muzes mit, je to "HEAD" a ten by to
tak mohl mit defaultne) a coredump z konkretniho padu. Takhle je prilis
nejasne v jakem kontextu byla ta funkce volana.

Na coredump ale musis mit funkcni swap o velikosti vetsi nez je velikost
pameti.

> Problém se docela snadno replikuje, stačí vzít image, zabootovat do něj
> a dát přečíst kus dat z SD karty (tar cf /dev/null /usr)

To je sice vyhoda, ale navzdory tomu, pokud nedodas detailnejsi
informace, ktere jdou vytahnout prave z toho core dumpu, je vyrazne
nizsi pravdepodobnost, ze se problemu bude nekdo venovat.

I kdyz to samozrejme nastat muze - zalezi, jestli se tvuj report trefi
nekteremu commiterovi "do noty".

> když disk není, tak při následném zastavení systému jsem také dostal hezké chyby

>   lock order reversal:
>   1st 0xc45b3db4 ufs (ufs) @ /usr/src/sys/kern/vfs_mount.c:1222
>   2nd 0xc432cc94 syncer (syncer) @ /usr/src/sys/kern/vfs_subr.c:2617

Mas kernel prelozeny s INVARIANTS, takze to tyhle veci hlasi (za cenu
ztratu vykonu). "Normalni" kernel by to nehlasil, coz neznamena, ze tam
ten problem neni - pokud tam ovsem nejaky je. ;-)

Vice viz:

https://www.freebsd.org/doc/faq/troubleshoot.html#idp63255888