Dosazitelnost BGP routeru

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Feb 8 10:03:09 CET 2016

On 02/08/16 01:03, Jozef Drahovsky wrote:
> V pripade BGP routra to tak nie je, ze by len preposielal pakety.
> BGP ruter komunikuje cez BGP protokol s dalsimi rutermi a zo svojej IP
> adresy.
> Vdaka tejto komunikacii jednotlive peer rutre (susedia) vedia o sebe, ze
> ziju.

Sorry za tu zkratku. Ano, tuhle komunikaci jsem nezminil.

Ta tam samozrejme je, ale jak sam rikas, probiha jen mezi bezprostredne
sousedicimi routery a je tudiz zcela fuk jestli jsou pouzite IP adresy
techto routeru globalne routovatelne.

To je prave podstataa cely ty ochrany - ze router pro svoji vlastni
funkci globalne routovatelnou adresu nepotrebuje a kdyz ji mit nebude,
tak na nej nelze globalne utocit.

No a protoze otazka se tykala prave "globalni dosazitelnosti" nechtel
jsem odpoved komplikovat zminovanim ciste lokalnich protokolu.

Uz tak mi ty odpovedi vychazeji strasne dlouhy - ale jak je videt, asi
je lepsi nezestrucnovat ...