Dosazitelnost BGP routeru

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Mon Feb 8 01:42:14 CET 2016

Dne 8. 2. 2016 v 1:03 Jozef Drahovsky napsal(a):
> Dňa 07.02.2016 o 19:52 Dan Lukes napísal(a):

> V pripade BGP routra to tak nie je, ze by len preposielal pakety.
> BGP ruter komunikuje cez BGP protokol s dalsimi rutermi a zo svojej IP
> adresy.
> Vdaka tejto komunikacii jednotlive peer rutre (susedia) vedia o sebe, ze
> ziju.

<---snip--->

> Takze otazka: okrem IP adries ste dostali od providera aj cislo
> autonomneho systemu a IP adresu peera?

Mame IP adresy (IPv4 /22 - jsme kvuli tomu LIR; IPv6 /29). Mame ASN.
Mame dva providery, prozatim z duvodu testovani a doladeni konfigurace
mame BGP session navazanou jen s jednim. Edge router je postaveny na
FBSD / bird (za danych okolnosti je rozhodujici cena).
Routing nam funguje (aspon se tak tedy tvari). Nase ASN zatim jeste neni
vypropagovane do sveta, abychom mohli bezpecne experimentovat, ale peery
naseho peeru se uz o nejakou castecnou propagaci postaraly.

Co ovsem resime je problem, ze vnejsi interface edge routeru ma
neroutovatelne adresy. U FBSD bohuzel nejde stroji vysvetlit, ze chceme,
aby pro navazovani spojeni pouzival nejakou konkretni IP adresu. Nebo
pokud mu to vysvetlit jde, ja nikde nenasel jak.
V tomhle nam ale BGP asi nijak nepomuze. Resp. aspon mne vubec nenapada
jak :-(

Mozna tu nepouzivam uplne spravnou terminologii, za coz se omlouvam.

Zbyněk Burget
Mlýnská 397
798 26 Nezamyslice

tel: 588 580 000, 739 930 931