Dosazitelnost BGP routeru

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Mon Feb 8 09:35:33 CET 2016

Dňa 08.02.2016 o 01:42 Zbyněk Burget napísal(a):

> <---snip--->

> Mame IP adresy (IPv4 /22 - jsme kvuli tomu LIR; IPv6 /29). Mame ASN.
> Mame dva providery, prozatim z duvodu testovani a doladeni konfigurace
> mame BGP session navazanou jen s jednim. Edge router je postaveny na
> FBSD / bird (za danych okolnosti je rozhodujici cena).
> Routing nam funguje (aspon se tak tedy tvari). Nase ASN zatim jeste
> neni vypropagovane do sveta, abychom mohli bezpecne experimentovat,
> ale peery naseho peeru se uz o nejakou castecnou propagaci postaraly.

Takze rekapitulacia:
mate vlastne AS i ked lokalne -  to je ok a nutna podmienka
mate dvoch providerov a u kazdeho ip adresu na peer ich BGP routra
odhadujem, ze obe su IPv4 su a verejne
mate od kazdeho providera IPv4 adresu pre vas interface BGP rutra, tu
mam otazku
lebo pisete, ze ide o lokalnu ip adresu. Od oboch je lokalna alebo od
jedneho lokalna a od druheho verejna?
ma vas BGP router pingatelnu konektivitu na kazdy bgp peer router?

mate od jedneho providera siet IPv4  z neho je jedna IP adrersa GW na 3
interface rutra.
Takto siet sa oznamuje do sveta nie solo, ale v ramci agregacie daneho
providera.

Ina situacia ma byt v narodnom peeringovom centre kde vasu siet ivp4
oznamuje individualne informaciou od vasho BGP routra
Takto by mali vasu siet oznamovat oba provideri z vasho BGP routra.
Dufam ze mate moznosti sa pozret na aktualne tabulky a odskusat co sa
stane ked jeden a potom druhy interface zhodite.

Domnievam sa, ze vsetku zakladnu konektivitu mate postavenu na IPv4 a
nie IPv6, cize BGP route komunikuju v IPv4.

IPv6 mozete riesit viacero sposobmy od tunelovania az po uplne paralelny
svet, ze vsetky interface budu mat aj IPv6 adresu
a bude fungovat aj ked vsetky IPv4 adresy vymazete, ale to musia
podporovat aj obaja provideri.
Ked sa pozrem do SIX ak piruju tak vsetci na IPv4 ale nie vsetci aj na
IPv6.
pozrite si rozdiel v mapach IPv4 a IPv6
http://www.six.sk/index.php?page=isp_ipv4

Ako to mate v CZ to momentalne netusim https://www.peering.cz/traffic
web nie je tak dobre spraveny ako v SK

> Co ovsem resime je problem, ze vnejsi interface edge routeru ma
> neroutovatelne adresy. U FBSD bohuzel nejde stroji vysvetlit, ze
> chceme, aby pro navazovani spojeni pouzival nejakou konkretni IP
> adresu. Nebo pokud mu to vysvetlit jde, ja nikde nenasel jak.
> V tomhle nam ale BGP asi nijak nepomuze. Resp. aspon mne vubec
> nenapada jak :-(

V principe nevadi, ze pouzivate lokalne IP adresy na BGP routri ,ale BGP
router providera musi byt z tej lokalnej adresy dostiahnutelny, cize
provider ju musi podporovat aspon na vsej linke.
Otazka: mate na interface k providerom viacero IP adres, kedze pisete,
ze pouziva aj nejaku inu IP adresu nez ma interface?

Jozef