Dosazitelnost BGP routeru

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Mon Feb 8 01:03:44 CET 2016

Dňa 07.02.2016 o 19:52 Dan Lukes napísal(a):

> Router preci jen preposila pakety, ktery odnekud prijal. Takze typicky
> v komunikaci, ktera z nej odchazi do Internetu nebude zadna jeho IP
> adresa.
> Dan

V pripade BGP routra to tak nie je, ze by len preposielal pakety.
BGP ruter komunikuje cez BGP protokol s dalsimi rutermi a zo svojej IP
adresy.
Vdaka tejto komunikacii jednotlive peer rutre (susedia) vedia o sebe, ze
ziju.

Je sice pravda, ze na FreeBSD som okrem davneho pokusu BGP nerozchadzal,
ale na Cisco routroch to ine.

Ak je niekto pripojeny cez dvoch a viacerych provideroch tak vtedy ma
vyznam mat BGP router
a BGP protokolom oznamovat svojim peerom, ze zijem, a prioritu pre
smerovanie dnu a aj von.

Samozrejme najprv treba mat cislo svojho autonomneho systemu a aspon
minumalnu siet IP adries od jedneho z providerov
aby vobec bolo co konfigurovat.

A ti dvaja (viaceri) provideri musia medzi sebou rutovat nejakom
lokalnom peeringovom centre.
Aby bolo kazdial obist vypadnutu linku
Napriklad si mozete pozret realnu funkcionalitu BGP v six
http://www.six.sk/index.php?page=looking_glass

Ak chceme hovorit o globalnom rutovani, tak sa zacina na bloku 32 C IP
sieti,
Existuje niekolko sieti kde sa da globalne rutovat po menej nez 32 C
sieti, ale tie bezne nie su k zohnatiu.
V pripade lokalneho peeringu tieto obmedzenia nie su a zalezi od dohody.

Takze otazka: okrem IP adries ste dostali od providera aj cislo
autonomneho systemu a IP adresu peera?

Jozef