Banana PI

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jan 19 15:25:07 CET 2016

On 19.1.2016 14:06, Jindrich Fucik wrote:

> Ona je pro to i HW podpora. ten čip má přímo IIC registry a dokáže alternativně přepnout třeba GPIO B20+B21 do režimu I2C-SCL/I2C-SDA, takže toho softu pak není tolik a člověk nemusí řešit třeba časování.

To nemusi byt az tak skvela zprava.

Zalezi jak dobre je ta IIC cas nezavisla od ostatnich casti toho chipu.
Protoze zajistit aby s jednim chipen pracovaly dva nezavisle a o sobe
navzajem nevedouci ovladace (zde gpioc a iic) je obvykle prakticky
nemozne - ledaze byl hardware na takovy rezim primo navrzen.

Chce to do detailu nastudovat HW specifikaci toho hardware, s obzvlastni
pozornosti venovanou tem chipum.

A pak se rozhodnout, jestli to potrebny ovladace udelat slusne, nebo to
udelas "na prasaka".

To druhy uz jsem delal ;-)

Musis uz pak ale porad mit na vedomi co jsi tam udelal jak, protoze pri
kazdy zmene si musis rozmyslet, jestli tak jak's to zprasil to bude
fungovat i v novych podminkach.

> Ano, tady je moje snaha zjistit, jestli nějaký funguje/existuje

Aha, uz to snad zacinam chapat. No, kompletni seznam RTC ovladacu se
najde snadno:

grep -R clock_register /usr/src/sys

Me mezi nima zaujal napriklad ovladac pro DS1374. Je to RTC, je to pres
IIC a stoji to par desetikorun.

Teda, zaujal me jeste necim jinym - v systemu jsou dva ovladace pro
tenhle chip. V jednom ma copyright Broadcom, v druhym RMI. Jinak jsou
stejny.