Banana PI

Jindrich Fucik fulda at seznam.cz
Tue Jan 19 15:45:47 CET 2016

---------- Původní zpráva ----------

> To nemusi byt az tak skvela zprava.

Já bych byl celkem optimista.
Třeba tady to používá Vadim Zaigrin a už prorazil i na F-BSD 11
https://vzaigrin.wordpress.com/2015/08/04/real-time-clock-on-raspberry-pi-with-freebsd-11/
Jenom on má SoC od Broadcomu

>Aha, uz to snad zacinam chapat. No, kompletni seznam RTC ovladacu se
>najde snadno:
>
>grep -R clock_register /usr/src/sys
>
>Me mezi nima zaujal napriklad ovladac pro DS1374. Je to RTC, je to pres
> IIC a stoji to par desetikorun.
>
>Teda, zaujal me jeste necim jinym - v systemu jsou dva ovladace pro
>tenhle chip. V jednom ma copyright Broadcom, v druhym RMI. Jinak jsou
>stejny.

Ano, to je jeden z těch na které mířím, nebo DS1307 nebo PCF85x3 nebo DS1302
V podstatě jsou si ty obvody podobné jako vejce vejci, obsahují pár registrů pro správu hodin a pár registrů, které se nepoužívají.
Liší se tím co nepoužívají a tím, jakou mají bázovou adresu, takže úprava kódu zabere pár minut. A vzhledem k tomu, jak to Vadim popsal, tak to nebude ani moc hledání.

... Ale má to ten nutný předpoklad, že bude fungovat I2C podpora. O té mám informace jen odtud:
https://wiki.freebsd.org/FreeBSD/arm/Allwinner
Takže asi už nějak funguje.
Tady by jsi mi možná mohl poradit - pokud bych se chtěl dostat k té verzi o které píšou, že je "Work is done, code is currently in review", jaký je na to oficiální postup??

Díky