Banana PI

Jindrich Fucik fulda at seznam.cz
Tue Jan 19 14:06:19 CET 2016

---------- Původní zpráva ----------

>S tim ti skutecne nejspis pomuze gpioiic, ktery nad dvema IO linkama
>implementuje funkcni I2C smernici. Kdyz uz ti funguje gpio jako takovy
>tak gpioiic nad nim by uz nemel byt problem - to uz je ciste softwarova
>vrstva a fungovat by to melo. Ale vysledkem gpioiic je zase sbernice
>(tentokrat I2C).

Ona je pro to i HW podpora. ten čip má přímo IIC registry a dokáže alternativně přepnout třeba GPIO B20+B21 do režimu I2C-SCL/I2C-SDA, takže toho softu pak není tolik a člověk nemusí řešit třeba časování.

> To porad jeste nejsme u RTC a porad plati, ze konkretni RTC bude FreeBSD
> podporovat az pro to konkretni RTC budes mit napsany ovladac.
>
> Samozrejme, nebude nutne psat vlastni pokud uz tam potrebny je - ale to
> zalezi od toho, jaky RTC mas v planu pripojovat.

Ano, tady je moje snaha zjistit, jestli nějaký funguje/existuje a pak si najít/vytvořit stejný a nebo podobný. Toho se zrovna moc nebojím, tvořit hardware tohoto typu mi jde.

V mezičase jsem zjistil, že aktuální firmware nedokáže spustit zavaděč přímo z SATA a proto že je nutné loader nechávat na SD kartě. To je škoda, ale asi to není smrtelné, prostě tam nechám zemřít jednu kartu. Bude jen RO, takže bude umírat pomalu a dlouho.

Taky jsem si v nedalekém obchodě koupil novou kartu, tak večer vyzkouším ty interrupty.