Banana PI

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jan 19 11:20:49 CET 2016

On 01/19/16 09:44, Jindrich Fucik wrote:
> ---------- Původní zpráva Od: Dan Lukes ----------
>
> Vzhledem k tomu, že se bavíme o SoC hardware, tak se na tohle těžko spoléhá.
> Já spíš očekávám, že se jedná o nějaké neošetřené zařízení - například ta grafika?

To neni tak, ze softwarovy ovladac oznamuje, ze doslo k nejakemu, podle
nej "podivnemu", interruptu. To, ze je interrupt "podivny" si mysli uz
sam GIC. Softwarovy ovladac ti jen predava tuto jeho spravu.

Jasne, muze to mozna byt i nejakou vadnou konfiguraci toho GIC, kterou
provadel ovladac a tedy hardware. Tak hluboce jsem se do specifikace
toho svabu nezanoril.

Ale zatim mam za (podle me pravdepodobnejsi), ze je to neosetreny zakmit
nebo indukovane ruseni na nektere lince preruseni.

Je to samozrejme jen hypoteza a nema smysl se dohadovat, co z toho
pripada komu pravdepodobnejsi.

Az najdes co to doopravdy je dej vedet ;-)

> Ano, to jsem myslel pod pojmem "naučit" - tedy zjistit, jaké úkony dělá firmware a jestli je některý z nich použitelný k tomu, aby zabootoval z sata disku.

Je to sice trochu zbabely, ale, kdyz uz jsi to nenasel v zadne
dokumentaci toho zarizeni (predpokladam, ze tam's zacal), zvazil bych
moznost proste se na to zeptat v nejakem foru venujicimu se tomuhle
hardwaru (protoze to na co se ptas je OS nezavisle).

> otázka neznamená jestli podporuje obecně, ale jestli je systém připraven na to, aby použil nějaké GPIO rozhraní

No, vypada to, ze ten hardware GPIO ma a nize popisuju, jak
zverifikujes, ze rozhrani te sbernice je funkcni.

> na které dokáži připojit hodiny

To je otazka hardwarove kompatibility mezi interfacem na Banana PI a
konkretniho vybraneho RTC kontroleru. S tim ti operacni system asi spis
nepomuze.

> a ty hodiny si četl/zapisoval

Asi otazce furt nerozumim.

"Cetl a zapisoval" nestaci. Musis vedet jak konkretne interpretovat
ctena data a co konkretne zapisovat k vyvolani pozadovaneho efektu.
Zadny "obecny RTC protokol" neni.

Nestaci, ze mas ovladac, kterej ti umoznuje prijimat/posilat nejaka data
pres GPIO a RTC, ktery lze na GPIO pripojit. Musis mit ovladac, ktery vi
co presne a pres ktery IO posilat aby tomu ten RTC rozumel. A obracene.

> gpio0: <Allwinner GPIO controller> mem 0x1c20800-0x1c20bff irq 60 on simplebus0
> gpiobus0: <OFW GPIO bus> on gpio0
> gpioled0: <GPIO led> at pin 248 on gpiobus0
> gpioc0: <GPIO controller> on gpio0

Kontroler se nasel a ze softwaroveho hlediska vznikla sbernice. pravda,
to jeste neznamena, ze je ovladac teto sbernice/kontroleru hotovy a
funkcni (proto je to mozna na tom TODO)

Nastesti se na te sbernici rovnou zdetekovalo i konkretni pripojene
zarizeni - a je to zrovna LED, coz je test skvele.

Takze v /dev/led/ bys mel mit zarizeni, ktere lze ovladat zasilanim
prostych textovych retezcu, jak je popsano v 'man 4 led'.

Jestli tu LED dokazes rozsvecet a zhasinat, zrejme je ta sbernice funkcni.

Takze by mely fungovat i pripadna dalsi zarizeni na ni pripojena.
Samozrejme ale budes potrebovat ovladac, ktery s tim konkretnim
hardwarem bude umet "mluvit".