Banana PI

Jindrich Fucik fulda at seznam.cz
Tue Jan 19 09:44:30 CET 2016

---------- Původní zpráva Od: Dan Lukes ----------
> Tohle byva casteji hardwarovy nez softwarovy problem. Takze v napravu
> spis nedoufej - pokud napravou nemyslis "koupim jinou hracku".

Vzhledem k tomu, že se bavíme o SoC hardware, tak se na tohle těžko spoléhá.
Já spíš očekávám, že se jedná o nějaké neošetřené zařízení - například ta grafika?

> To jsi tak nejak vynechal ten uplne prvni krok - nejdriv se probudi
> firmware toho hardware (a.k.a BIOS) a ten odnekud natahne stage 1 loader
> (tedy napriklad ten GRUB).

Ano, to jsem myslel pod pojmem "naučit" - tedy zjistit, jaké úkony dělá firmware a jestli je některý z nich použitelný k tomu, aby zabootoval z sata disku. Při prvním náhledu jsem zjistil, že firmware dělá nějaké "pokusy" kde se dá najít boot - zahrnují SD kartu, USB mass storage a další, ale co je to "a další" jsem zatím nedohledal a zatím jsem ani nedohledal, jestli má ta sekvence použitelné parametry.

> To je zvlastni otazka - jasne, ze BSD podporuje RTC hodiny. Ale ty asi
> spis myslis nejake konkretni, akorat's nenapsal jake.

Ne, u tohoto typu počítače to není tak. Tady je RTC připojené na GPIO porty, má k dispozici celou řadu komunikačních metod - třeba I2C sběrnici, nebo SPI nebo sériák nebo možná něco jiného. Takže otázka neznamená jestli podporuje obecně, ale jestli je systém připraven na to, aby použil nějaké GPIO rozhraní na které dokáži připojit hodiny a ty hodiny si četl/zapisoval. V popisu je podpora GPIO v sekci TODO, ale v dmesg už nějaká podpora je, zatím tedy nevidím I2C které je mi nejbližší, ale možná jen není potřeba ho vyvážet samostatně a je obsaženo třeba v gpioc0 nebo tak něco

gpio0: <Allwinner GPIO controller> mem 0x1c20800-0x1c20bff irq 60 on simplebus0
gpiobus0: <OFW GPIO bus> on gpio0
gpioled0: <GPIO led> at pin 248 on gpiobus0
gpioc0: <GPIO controller> on gpio0

Jindra