Banana PI

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jan 18 22:43:19 CET 2016

On 01/18/16 21:23, Jindrich Fucik wrote:
> Trochu mne děsí nečekané interrupty, ale snad jednou přijde den kdy se
> vychytají.viz: http://wifi.nekropolis.cz/dmesg.txt

Tohle byva casteji hardwarovy nez softwarovy problem. Takze v napravu
spis nedoufej - pokud napravou nemyslis "koupim jinou hracku".

> Druhá věc je, že systém bootuje z SD karty, já bych ho chtěl naučit
> bootovat z sata disku a nevím, jestli to je vůbec možné.

> Také mi není úplně jasný systém bootování, pokud jsem to správně pochopil, tak se
> první probudí linux loader, který naloaduje bsd.

To jsi tak nejak vynechal ten uplne prvni krok - nejdriv se probudi
firmware toho hardware (a.k.a BIOS) a ten odnekud natahne stage 1 loader
(tedy napriklad ten GRUB).

Pro odpoved na otazku, jestli jde startovat i z ATA disku tedy nejprve
musis zjistit, zda je BIOS ochoten loader z ATA natahnout - a pokud ano
- jak se k tomu presvedci.

A az budes vedet tohle, mas uz spis zodpovezeno. Protoze bude-li to
umet, tak dalsi vetsi zadrhele uz by tam byt nemusely.

dmesg s pripojenym ATA nam bohuzel nijak nenaznaci k cemu se da
presvedcit BIOS.

> Netušíte někdo, jestli bsd nějak podporuje některé RTC hodiny?? Tedy jak
> koukám, tak nějak podporuje GPIO, takže to teoreticky půjde napsat.

To je zvlastni otazka - jasne, ze BSD podporuje RTC hodiny. Ale ty asi
spis myslis nejake konkretni, akorat's nenapsal jake.

Tak jinak - BSD podporuje jakekoliv RTC hodiny pro ktere mam ovladac,
ktery s nimi dokaze komunikovat.

Pro ucely predchozi vety je ovladacem RTC hodin kazdy ovladac, ktery
zavolal systemovou funkci clock_register().

Takze seznam stavajicich ovladacu najdes celkem snadno:
grep -lR 'clock_register(' /usr/src/sys

Ale asi bude snazsi k vlastnimu hardware napsat vlastni nez se pokouset
ohnout hardware aby si "sedlo" s nejakym stavajicih ovladacem.