Banana PI

Jindrich Fucik fulda at seznam.cz
Mon Jan 18 21:23:13 CET 2016

Ahoj vespolek,

Tak mi dorazil board Banana PI (http://www.bananapi.org/)
Pro začátek jsem do něj nahrál:
FreeBSD-11.0-CURRENT-arm-armv6-BANANAPI-20160113-r293801.img.xz
(k nalezení na oficiálním ftp v
/pub/FreeBSD/snapshots/arm/armv6/ISO-IMAGES/11.0/)

zdá se to docela funkční, ještě to má své mouchy, ale určitě si to dá
časem říci k rozumnému provozu.

Trochu mne děsí nečekané interrupty, ale snad jednou přijde den kdy se
vychytají.viz: http://wifi.nekropolis.cz/dmesg.txt

Druhá věc je, že systém bootuje z SD karty, já bych ho chtěl naučit
bootovat z sata disku a nevím, jestli to je vůbec možné. Také mi není
úplně jasný systém bootování, pokud jsem to správně pochopil, tak se
první probudí linux loader, který naloaduje bsd. Ten loader ovládá
grafiku, vlastní bsd už nikoli.

Tady je dmesg s připojeným čistým sata diskem:
http://wifi.nekropolis.cz/dmesg2.txt

Netušíte někdo, jestli bsd nějak podporuje některé RTC hodiny?? Tedy jak
koukám, tak nějak podporuje GPIO, takže to teoreticky půjde napsat.