balickovaci system

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Jan 14 22:38:34 CET 2016

Dan Lukes wrote on 01/14/2016 22:19:

> To je pripad, kdy je jeden balicek nahrazovan jinym. Na reseni tehle
> situace existuje specialni database (odvozena od soubor /usr/ports/MOVED).
>
> To 'pkg upgrade' zvlada.
>
> Ja mluvim o situaci, kdy mas na klientovi balicek, v portovem stroju je
> jeho novejsi verze (nikoliv zcela jiny balicek deklarovany jako
> naslednicky), jenze se z libovolnyho duvodu pri prekladu neprelozil
> (nebo se jen nevytvoril balicek). Nebo ti ho 'pkg autoremove' smazal.
> Proste tam neni.

Ja to teda zatim nijak nezkoumal, ale mel jsem za to, ze "orphaned" se
objevi prave v pripade, kdy ten balicek chybi v repozitari.
Vychazim z toho, ze "pkg" nevi nic o ports tree (na klientskem stroji
neni) a vsechny "indexy" jsou sestavene jen z toho, jake balicky mam v
repozitari.
Nebo mas pocit, ze se "pkg" nejakym zpusobem dostava k informacim o
zdrojovem ports tree? To se mi nejak nezda.

Co se tyce autoremove - to mi ze zacatku blblo a chtelo smazat treba
nejake PHP extensions, protoze se instalovaly jako zavislosti neceho,
ale pravdepodobne to byl jeste nejaky pozustatek chyby v databazi z pkg2ng.
Schvalne jsem nechal autoremove tyhle baliky smazat a pak je hned zase
vratil pres pkg install a od te doby mi je autoremove uz nechce mazat.
(to jen takovy tip, jak to "vyresit")

Mirek