balickovaci system

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jan 14 22:19:44 CET 2016

On 01/14/16 20:06, Miroslav Lachman wrote:
> Mozna mi neco unika, ale mam pocit, ze u me to tak funguje. Nebo je to  jeste neco jineho?

> oniguruma4-4.7.1_1           ?  orphaned: devel/oniguruma4

> Probehne stazeni balicku a znovu kontrola zavislosti a konfliktu, kde to
> pak spravne najde, ze onigurma5 je nahradou za onigurma4

To je pripad, kdy je jeden balicek nahrazovan jinym. Na reseni tehle
situace existuje specialni database (odvozena od soubor /usr/ports/MOVED).

To 'pkg upgrade' zvlada.

Ja mluvim o situaci, kdy mas na klientovi balicek, v portovem stroju je
jeho novejsi verze (nikoliv zcela jiny balicek deklarovany jako
naslednicky), jenze se z libovolnyho duvodu pri prekladu neprelozil
(nebo se jen nevytvoril balicek). Nebo ti ho 'pkg autoremove' smazal.
Proste tam neni.

Konkretni priklad - na klientovi mas 4.3.41, v portech je 4.3.42, ale
balicek v repositoru neni.

V takovem pripade ti 'pkg upgrade' nerekne nic - chova se jako by 4.3.41
byl aktualni.

Presto ta tvoej informace ma cenu. Nevedel jsem, ze pkg version -R
oznaci "orphaned" balicky. Kdyz jsem to kdysi zkousel (a to uz je dost
davno) tak se to tak nechovalo.

To je snadnejsi zpusob detekce nez ten, kterej jsem popisoval.