Re: Domácí miniserver

Jindrich Fucik fulda at seznam.cz
Wed Dec 30 20:45:31 CET 2015

Dne 30.12.2015 v 20:31 Miroslav Lachman napsal(a):

> jestli se louci jen disk a vsechno ostatni funguje, tak bych jen vymenil
> disk za dalsi magneticky - 2.5" dneska vyjde docela levne a SSD v
> takovemhle stroji asi postrada smysl a cena je zbytecne vysoka

Já ten SSD disk mám, takže cena je vyhovující :)

> V tomhle nemam osobni zkusenost, ale co jsem tak cetl, tak tyhle nove
> mini pocitace (ruzne Pi a jine ARMy) nemaji u FreeBSD moc dobrou
> podporu. Ale se spotrebou jsou na tom krasne...

To jsem právě nechtěl slyšet. Já trochu pročítám ten web a skoro bych
řekl, že pro konzolový server to bude použitelné.
Ještě se mi nepodařilo najít nějaké informace o tom, jestli na tom přímo
překládá porty a nebo je někde mastí na křížovém překladači.

> Pokud chces za kazdou cenu minimalizovat spotrebu, tak si vyber nejaky
> Pi apod. a nasad na to podporovany system (nejaka specialni edice tucnaka)

Když já ty tučňáky nemám rád, jsou takové neuspořádané...

> Jestli chces provozovat FreeBSD, vyber HW podle toho, aby ti na tom to
> FreeBSD dobre fungovalo a nestravil jsi prilis casu jeho ohybanim,
> patchovanim atd.

Je to hračka a né práce, takže to více méně mám proto, abych si s tím
hrál a ohýbal to :)