USB kluc ReadOnly

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Sep 27 09:47:44 CEST 2015

> [...]
> (da1:umass-sim1:1:0:0): SCSI sense: DATA PROTECT ascL27,0 (Write protected)

> Lenze neviem z konzoly uz zobrazeny text zapisat do suboru a opisovat sa
> mi ho nechelo, tak som sa prihlasil na server cez terminal,
> spustil script do suboru, povel zadal znova a tu zrazu sa zapis podarilo
> uskutocnit, vid:
>
> #dd if=/dev/zero of=/dev/da1 bs=2m count=1
> 1+0 records in
> 1+0 records out
> 2097152 bytes transferred in 0.874934 secs (2396926 bytes/sec)

> 1, vie niekto vysvetlit preco to z konzoly servera neslo a cez vzdialeny

Nemyslim si, ze to je otazka vzdaleneho versus lokalniho pristupu. Spis
ocekavam, ze to je otazka GEOM systemu, ktery se pokousel disk
analyzovat - a behem te doby nedovoli zapis d oblasti, tkere analyzuje.

Pro overeni hypotezy bych poradil zmensit zapisovany blok na velikost
sektoru (bs=512) a zkusit zapisovat az kus dal od zacatku.

To uz ted ale asi nezkusime.

> 2, ako dostat do suboru prv zobrazeny text na konzole, ktory mozete
> listovat po stlaceni klavesy Pause/Break?

Pokud mas rozfungovanou podporu mysi, tak oznacis text (="copy") a
stiskem prostredniho tlacitka ho vlozis kam chces (="paste").