USB kluc ReadOnly

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Sun Sep 27 01:18:09 CEST 2015

Z USB kluca Kingston DTSE9 8GB som vymazal vo Win7 vsetky subory vratane
adresara "System Volume Information" a USB kluc sa stal READONLY!
Googlenie prezradilo, ze tento problem ma vela uzivatelov a riesenie vo
windowse je v nedohladne.

Preto som USB kluc dal do servera s 9.3-RELEASE FreeBSD a z konzoly sa
pokusil prepisat zaciatok kluca,
lenze som dopadol rovnako ako vo windowsw a to zapis zamietnuty vid:

#dd if=/dev/zero of=/dev/da1 bs=2m count=1
(da1:umass-sim1:1:0:0): WRITE(10). CDB: 2a 00 00 00 00 00 00 00 80 00
(da1:umass-sim1:1:0:0): CAM status: SCSI Status Error
(da1:umass-sim1:1:0:0): SCSI status: Check Condition
(da1:umass-sim1:1:0:0): SCSI sense: DATA PROTECT ascL27,0 (Write protected)
(da1:umass-sim1:1:0:0): Error 13, Unretryable error
dd: /dev/da1: Input/output error
1+0 records in
0+0 records out
0 bytes transferred in 0.024220 secs (0 bytes/sec)
#

Ani viacnasobne opakovanie pokusu v USB v2 ani USB v3 nepomohlo.
Kedze doteraz som nepochopil preco sa stal USB kluc READONLY, aj na
surovy prepis blokov, tak som to chcel napisat do tejto konferencie a
poprosit o radu.
Lenze neviem z konzoly uz zobrazeny text zapisat do suboru a opisovat sa
mi ho nechelo, tak som sa prihlasil na server cez terminal,
spustil script do suboru, povel zadal znova a tu zrazu sa zapis podarilo
uskutocnit, vid:

#dd if=/dev/zero of=/dev/da1 bs=2m count=1
1+0 records in
1+0 records out
2097152 bytes transferred in 0.874934 secs (2396926 bytes/sec)
#

Preslo aj
#fdisk -i /dev/da1
#newfs_msdos -F32 /dev/da1s1
a USB kluc funguje vo vsetkych systemoch bezproblemovo

Otazky:
1, vie niekto vysvetlit preco to z konzoly servera neslo a cez vzdialeny
pristup ide?
2, ako dostat do suboru prv zobrazeny text na konzole, ktory mozete
listovat po stlaceni klavesy Pause/Break?

Jozef