Sprava portu

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Jul 9 18:06:51 CEST 2015

Gabriel wrote on 07/09/2015 13:49:

> Mne stacila zkusenost s prechodem z 8.x na 9.x. Zacinam zvazovat prechod na jiny system, po 10 letech co jsem u FBSD, se tento system zacal ubirat stylem "vse pro plebs" a normalni admin se z toho muze po...

Na jednu stranu chapu to rozcarovani vsech diskutujicich, ale na druhou
stranu - ja jsem spokojeny uzivatel / admin a nemam potrebu zkouset jiny
system. S FreeBSD jsem zacal nekde okolo verze 4.2 a od te doby jsem tam
zazil uz nekolik neprijemnych kotrmelcu, ale zrovna ted ty veci okolo
ports, options, pkg, poudriere, OpenSSL mi nepripadaji jako spatne.
Naopak tam vidim dost vyrazny posun dopredu a chapu i to, proc je pkg v
portech a ne natvrdo v base, jako tomu bylo drive v pripade pkg_*. je to
jednoduche - pkg_* neslo aktualizovat jinak, nez vydanim noveho Releasu
a stare funkcionality musely zustat zachovane dokud neskoncil support
nejstarsi majoritni vetve FreeBSD. To je neskutecne limitujici faktor a
jen diky tomu, ze pkg je v portech se ten vyvoj posunuje velmi rychle
dopredu.
Navic mi to v kombinaci s poudriere usetrilo spoustu casu a prace. Ano,
dalo se to podobne resit uz i predtim, ale tohle mi prineslo oficialne
podporovane reseni, dobre zdokumentovane a celkem pohodlne.
Ma to nekde jeste nejake mouchy, ale budou se stale vychytavat a
zlepsovat. Nevidim to s FreeBSD nijak dramaticky spatne. Prave naopak -
po mnoha letech s Windows jsem se dostal k tomu, ze ho uz rok mam i na
svem desktopu.

Podobne, jako je tomu s pkg, to dopadne postupne s vice a vice castmi
systemu - presunou se mimo base, aby bylo mozne je lepe (a rychleji)
aktualizovat. Vzdyt tech bezpecnostnich aktualizaci v poslednich dvou
letech vychazi opravdu velke mnozstvi. FreeBSD 8.4 uz je na patchlevelu 32!

Mirek