Pomaly zapis na SSD

Marián Černý majo-users-l at cerny.sk
Tue Jun 9 12:23:00 CEST 2015

> Sekvencni zapis 1/2GB v blocich velikosti 1000kB je o dost jine
> zatizeni, nez zapis podobneho mnozstvi dat v po 4kB blocich nahodne po
> disku.

Chapem. Naviac neviem ako to funguje interne, ci ten sekvencny zapis 500 MB nebol nahodou asynchronny iba do RAM.

> Disky mohou mit jinou vnitrni geometrii.

Pri instalacii som zarovnaval na 4k bloky. Tak to by snad malo byt ok. I ked je zaujimave, ze jeden disk z mirroru zobrazuje nejake nenulove hodnoty v Non4k_Aligned_Access a druhy nulove:

ada2:
181 Non4k_Aligned_Access    0x0022   100   100   001    Old_age   Always       -       3 0 3

ada3:
181 Non4k_Aligned_Access    0x0022   100   100   001    Old_age   Always       -       0 0 0

Ale mozno to bolo este pri instalacii.

> U disku zaplnenych nebo blizko zaplneni pak bude hrat roli zda ma
> fyzicky disk over-provisioning.

Disk uz bol dost plny, zostavalo 8 GB. Po zmazani snapshotov som sa dostal na 30 GB, ale rychlosti to nepomohlo.

# zfs list ssd
NAME   USED  AVAIL  REFER  MOUNTPOINT
ssd   71.5G  30.4G   144K  none

Marian