DHCP / DHCP6

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue May 5 17:07:14 CEST 2015

On 05/05/15 16:43, Jan Dušátko:
> Jak uz jsem psal, hledam i vhodne reseni pro filtry.
> Typickym prikladem je system, podporujici pouze IPv4 od providera, kdy
> termin zapnuti IPv6 je neznamy. Resenim je bud vypnout IPv6, nebo
> nastavit filtry tak, aby nemohla probehnout komunikace dovnitr.

Oboji je mozne. A ja bych, alespon tam, kde v kernelu je podpora pro
IPv6 zakompilovana i oboji udelal. Ledaze vubec nechci nahravat
firewall, pak samozrejme jen to prvni.

> hledam prave i branu pro IPv6-IPv4 komunikaci

Jako, ze hledas branu, ktera by IPv6-only klientum umoznila TCP a UDP
spojeni s IPv4-only protistranou ?

A tim "hledam" se mysli, ze hledas nejakou cizi, externi, nebo, ze
hledas jak si ji sam naimplementovat ?

> Jde mi ale prave o nastaveni rezimu, kdy oba DHCP servery budou kooperovat, kdy prideli adresu, jeden IPv4, druhy IPv6.

Nerozumim ?

Jeden daemon prideluje IPv4 adresu, druhej IPv6. Oboji ma svuj protokol,
kterej je sice podobnej, ale presto kazdej jinej, takze klient se
rozhodne musi na kazdou adresu ptat zvlast.

V cem ma ona pozadovana "spoluprace" obou daemonu spocivat ?

> Samozrejme, hledam i moznosti parametrizace jako je include nebo nejakeho nastaveni spolecnych bodu.
> Pokud to nepujde normalne, tak to skonci scriptem, ktery o pulnoci
> vygeneruje konfiguracni soubory a restartne DHCP server (dobre, DHCPv4 a
> DHCPv6)

Tohle ma ale s DHCPv6 spolecnyho jen to, ze to cos doted delal na DHCPv4
jednou proste musis udelat jeste jednou pro DHCPv6. Proste to delej tak,
jak's to doted delal s DHCPv4, jen dvakrat.