DHCP / DHCP6

Jan Dušátko jan at dusatko.org
Tue May 5 17:13:44 CEST 2015

Dne 5.5.2015 v 17:07 Dan Lukes napsal(a):
> On 05/05/15 16:43, Jan Dušátko:
>
> Oboji je mozne. A ja bych, alespon tam, kde v kernelu je podpora pro
> IPv6 zakompilovana i oboji udelal. Ledaze vubec nechci nahravat
> firewall, pak samozrejme jen to prvni.

Firewall (pf) mam nacteny. To co resim je spise co vubec pro IPv6
dovolit a nedovolit, protoze komunikace, a zvlaste nekontrolovana je
rizikem. Na druhou stranu se nechci ridit starym pravidlem, ze jediny
bezpecny pocitac je vypnuty a pod 10m betonu.

> Jako, ze hledas branu, ktera by IPv6-only klientum umoznila TCP a UDP
> spojeni s IPv4-only protistranou ?
>
> A tim "hledam" se mysli, ze hledas nejakou cizi, externi, nebo, ze
> hledas jak si ji sam naimplementovat ?

Pro zacatek IPv6 klientum komunikovat s IPv4 protistranou a pokud se to
casem prehoupne do vetsiho rozsireni, IPv4 klientum umoznit komunikovat
s IPv6. Existuje neco takoveho?

> Nerozumim ?
>
> Jeden daemon prideluje IPv4 adresu, druhej IPv6. Oboji ma svuj
> protokol, kterej je sice podobnej, ale presto kazdej jinej, takze
> klient se rozhodne musi na kazdou adresu ptat zvlast.
>
> V cem ma ona pozadovana "spoluprace" obou daemonu spocivat ?

> Tohle ma ale s DHCPv6 spolecnyho jen to, ze to cos doted delal na
> DHCPv4 jednou proste musis udelat jeste jednou pro DHCPv6. Proste to
> delej tak, jak's to doted delal s DHCPv4, jen dvakrat.

Prave to 2x je pro moji lenost jako mavani rudym hadrem pred rozzurenym
bykem...

--
Jan Dušátko

Phone:		+420 602 427 840