DHCP / DHCP6

Jan Dušátko jan at dusatko.org
Tue May 5 16:43:21 CEST 2015

Dne 5.5.2015 v 14:35 Dan Lukes napsal(a):

> No, IPv6 je presne pripad pro vyrok:
>
> V kazdem problemu se skryva rada podproblemu, z nichz nektere jsou
> vetsi nez puvodni problem.

To je pravda. Jak uz jsem psal, hledam i vhodne reseni pro filtry.
Typickym prikladem je system, podporujici pouze IPv4 od providera, kdy
termin zapnuti IPv6 je neznamy. Resenim je bud vypnout IPv6, nebo
nastavit filtry tak, aby nemohla probehnout komunikace dovnitr. Mimo
filtru hledam prave i branu pro IPv6-IPv4 komunikaci, o ktere jsem kdysi
slysel. Nevim, zda se jednalo o obecne reseni nebo neco specialniho.
> O tom jake reseni je nejvhodnejsi pro IPv6 muze vypuknout sverepa
> hadka. Misto toho ti reknu jak to mam ja (tam, kde IPv6 je).

> A mozna jedna vec, ktera ti, nejsem si jisty, mozna trochu unikla.
>
> DHCPv6 nevznika tak, ze to konfiguraku od DHCPv4 neco dopisu. DHCPv6
> je, mluvim ted o isc-dhcp, samostatne bezici daemon se samostatnym
> konfigurakem.

Ohledne pouziti IPv6 a samostatneho demona vim, nastesti jsem si s tim
uz trochu hral, jen zatim nejsem spokojen s vysledkem. Jde mi ale prave
o nastaveni rezimu, kdy oba DHCP servery budou kooperovat, kdy prideli
adresu, jeden IPv4, druhy IPv6. Samozrejme, hledam i moznosti
parametrizace jako je include nebo nejakeho nastaveni spolecnych bodu.
Pokud to nepujde normalne, tak to skonci scriptem, ktery o pulnoci
vygeneruje konfiguracni soubory a restartne DHCP server (dobre, DHCPv4 a
DHCPv6)

Honza