Typ oddilu pro geli

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Mar 29 18:51:20 CEST 2015

On 03/29/15 17:49, Kaminar:

> Nejde mi o to, kde muze byt GELI, ale jaky vhodny GUID typ pouzit v prikazu "gpart add" u prepinace "-t" pro oddil,  kde to GELI bude, aby nevznikly komplikace v tabulce GPT nebo s necim jinym.

Asi se mi to nepodarilo vyjadrit dostatecne pochopitelne. Psal jsem, ze
to je uplne jedno, z praktickyho hlediska je ale vhodny zvolit takovy
typ, ktery nebude kolidovat s nejakym existujicim.

> Co jsem nasel na Internetu, tak pro oddil s GELI zrejme neni zadny konkretni
> typ. Na jedne web strance nekdo radi pouzit typ 0xDA (pry 0xDA je typ pro
> oddil bez souboroveho systemu, ale nikde jinde jsem o tom nic podobneho
> nenasel).

To zni jako dobry napad. Ale samotny 0xDA nevypada jako GPT GUID. Spis
to vypada jako typ slice pro klasickou MBR table.

> Jinde davaji typ podle toho, jaky souborovy system bude pouzity uvnitr GELI, takze v mem pripade by to byl "freebsd-ufs".

Tak to je jednoznacne velice kontroverzni rada. Slusne receno.

Neni rozumny duvod proc predstirat, ze slice obsahuje data nejakeho
typu, kdyz je neobsahuje. Zato je dobry duvod to nedelat - hrozi riziko,
ze by se nekdo s tou slice skutecne mohl pokusit pracovat jako by ta
data obsahovala.

Takze jasna odpoved jaky GUID zvolit ? No, je to 128bitova datova
struktura. Pokud hodnotu zvolis zcela nahodne, je sance, ze to bude pro
tvy ucely spravny GUID velmi vysoka.