Typ oddilu pro geli

Kaminar Kaminar at seznam.cz
Sun Mar 29 17:49:08 CEST 2015

"Kaminar wrote:
> chci na HDD vytvorit jeden oddil, kde budou data sifrovana s geli.
> Ale narazil jsem na problem, na ktery nikde nemuzu najit uspokojivou
> odpoved.
> Jaky by mel byt spravny typ oddilu v "gpart add -t ???", na kterem budou
ta
> sifrovana data?

geli funguje nad jakymkoliv blokovym zarizenim.

Muze jit o slice (kdyz teda nedostane cely nedeleny disk), muze ale taky
klidne jit o produkt jineho GEOMu, takze treba glabel nebo graid.

GELI se nestara o to kde se to blokove zarizeni vzalo, staci mu, ze tu je.
"

Asi jsem se nevyjadril uplne presne. Nejde mi o to, kde muze byt GELI, ale

jaky vhodny GUID typ pouzit v prikazu "gpart add" u prepinace "-t" pro
oddil,

kde to GELI bude, aby nevznikly komplikace v tabulce GPT nebo s necim jinym.

Konkretne chci rozdelit disk s GPT a na disku chci vytvorit dva oddily.

Jeden obycejny pro UFS (tady GUID bude "freebsd-ufs") a druhy oddil

chci venovat cely pro GELI. A ted prave patram po tom, co zadat za

parametr v gpartu u prepinace -t pro oddil, kde bude GELI.

Co jsem nasel na Internetu, tak pro oddil s GELI zrejme neni zadny konkretni

typ. Na jedne web strance nekdo radi pouzit typ 0xDA (pry 0xDA je typ pro

oddil bez souboroveho systemu, ale nikde jinde jsem o tom nic podobneho

nenasel). Jinde davaji typ podle toho, jaky souborovy system bude pouzity

uvnitr GELI, takze v mem pripade by to byl "freebsd-ufs".

Chci se tedy pred tim, nez vytvorim na disku sifrovany oddil, radeji
poradit,
abych neco nezkazil. :-)

Karel